2013. gada 7. oktobris

Kartupeļu plācenīši

Vasarā man uznāca veģetāras un brīdi arī vegānas ēšanas periods, kura laikā manās rokās nejauši nonāca šāda pavārgrāmata.

Dažas receptes bija visnotaļ piesaistošas, bet realizējusi es pagaidām esmu tikai vienu - kartupeļu plācenīšus. Gan sāļus, gan arī (eksperimentāli) saldus. Šādi plācenīši mūsmājās garšo, un ir pagatavojami arī tad, kad "mājās nekā nav".
 Sastāvdaļas:
  • 400g ar mizu vārīti, nomizoti kartupeļi
  • 1 ola
  • sāls
  • zaļumi
  • dažas ēdamkarotes rīvmaize
  • + rīvmaize apviļāšanai un eļļa cepšanai

Pagatavošana
 1. Nomizoju vārītos kartupeļus un sarīvēju uz smalkās rīves, sakapāju zaļumus (man garšo ar pētersīļiem/selerijas lapiņām).
2. Kartupeļus, olas, rīvmaizi, sāli un zaļumus samaisīju kopā un uzveidoju mīklu.
3. Apkaisīju pamatni ar rīvmaizi, kārtīgi tajā izviļāju mīklas piku un izveltnēju ~ 1cm biezā plācenī.
4. No plāceņa ar piparkūku formiņām izspiedu plācenīšus (puķes, sirdis).
5. Uzkarsēju pannā biezā kārtā eļļu un cepu tajā plācenīšus no abām pusēm zeltaini brūnus.


6. Izceptus nosusināju papīra dvieļos un pasniedzu. Garšīgi tie ir gan ar uzrīvētu sieru, gan skābo krējumu (viss atkarīgs no ēdienkartes ierobežojumiem), gan kaut vai kečupu.
Jāēd svaigi un silti. Auksti nav garšīgi; atkārtoti sildīti nav ar tādu kraukšķīgu garoziņu.


Saldie plācenīši (labs aizvietotājs biezpiena plācenīšiem, ja nedrīkst lietot piena produktus)

Sastāvdaļas:
  • Ar mizu vārīti kartupeļi un kāds vārīts burkāns, kopā 400g
  • 1 ola
  • dažas ēdamkarotes rīvmaize
  • sāls
  • cukurs pēc garšas
  • + rīvmaize apviļāšanai un eļļa cepšanai

Darbības identiskas. Ēdām ar svaigo zemeņu "zapti".

Plācenīši nav vienīgais veids, ko ar šo mīklu var darīt. Vēl taču var katliņā eļļā fritēt kā bumbiņas vai jebkurā citā formā!

1 komentārs:

  1. Nu skaistas,es slinkā tik sagriežu četrkantīgos gabaliņos. Es kaut ko līdzīgu taisu tikai ar miltiem.

    AtbildētDzēst